La colla de dolçaines i percussió del Centre Artístic Musical de Moncada naix l’any 2024 com a voluntat dels alumnes del propi centre, com a necessitat de mostrar el seu aprenentatge musical. Els integrants de la colla son alumnes d’aquesta escola musical, on la seua estima per les arrels i la música tradicional han estat necessàries per a poder encetar aquest nou camí i desenvolupar una gran tasca al municipi de Moncada, sent la primera colla de dolçaines i tabals.
Malgrat la curta trajectòria d’aquesta agrupació, han participat a diversos actes dins de l’escola de música del CAMM, així com cercaviles, processons i intercanvis.
Cal destacar la seua participació l’any 2024 als Jardins del Palau de la Música, dins de la programació de la Fira de Juliol de València i l’any 2025 és l’encarregada de la part musical de la Dansà dels pobles a la Mare de Déu a la plaça de la Verge, organitzat per l’Ajuntament de València.
COPYRIGHT © 2020 CENTRE ARTÍSTIC MUSICAL MONCADA